Tuesday, April 7, 2009

Kereta impianku.... (_(O_o)_)

Aku de impian..
Salah satunya memiliki sebuah kenderaan yang aku idam2kan...
Agak2 kereta apa ya?
Teka2.. Haha.. Walaupun agak mahal, tapi bila dah kerja nnt nak simpan duit..
Utk memilikinya! Sweet Car.... Nice..... Mempersembahkan!

2008 Mitsubishi Lancer Evolution X

Kereta yang hebat!
Mempunyai 291 Horsepower..
1998 cc, 2.0 liters in-line 4 front engine..
Boleh mencecah sehingga 6,500 rpm..
Mempunyai turbocharged and intercooler..
Dahsyat kan?? And of course its MIVEC engine!

Apa yang membuatkan ia beza dengan yang sebelumnya..
Ialah, kereta 4wd ini mempunyai teknologi baru..
S-AWC (Super all wheel control) di dalam
kenderaan ini memanipulasikan setiap torque
pada setiap tayar dengan mengawal network of
dynamic handling technologies termasuklah;
Active Center Differential (ACD), Active Yaw Control (AYC)
rear differential, Active Stability Control dan Sport ABS
brake!


Tiada yang lebih menarik perhatianku selain kereta ini..
Sungguh kagum dengan buatannya.. Cantik bukan??
Apa pun ini bukan angan2 biasa, akan ku pulun kerja utknya!

1 comment:

  1. alamak.. car mania la plk.. aku xleyh nk komen sgt coz im not car mania.. aku asalkan ade kete yg utk dibawak.. pun dh cukup.. skrg aku bawak kete KIA spectra yang bukan baru sgt dn bukan lame sgt.. ;)

    aku dh komen.. ko komen la lak post ku.. hee~

    ReplyDelete